Hakk─▒m─▒zda

Birka├ž y─▒l ├Ânce televizyonda izledi─čim bir tarih sitesinden sonra zihnime “Farkl─▒ bir tarih sitesi kurup, bildiklerimizi aktarmal─▒ ve ara┼čt─▒rmac─▒ arkada┼člar─▒ma bir platform olu┼čturmal─▒y─▒m” d├╝┼č├╝ncesi yerle┼čti. Programdaki tarih├ži profes├Âr, “T├╝rkler Anadolu’ya 1071’den sonra geldiler” deyince, harekete ge├žmenin zaman─▒ gldi─či konusundaki g├Âr├╝┼č├╝m netle┼čti.

Do─ču Roma ├žok say─▒da Bulgar T├╝rk├╝n├╝ Marmara b├Âlgesine, Do─ču Karadeniz’e ve Araplarla olan s─▒n─▒rlara yerle┼čtirdiklerini, 1071 ├Âncesinde Anadolu’ya Uz ve Pe├ženeklerin yerle┼čtirildi─čini biliyordum. Bizans, yani Do─ču Roma tarihini yazan G. Ostrogosky
Malazgirt Sava┼č─▒ ├Âncesi sadece Ankara’da be┼č Pe├ženek k├Ây├╝ oldu─čunu yazar. Bu T├╝rkler ikta usul├╝ yerle┼čtirilmi┼člerdi.

Di─čer bir husus da 1071 ├Âncesi ├žok say─▒da T├╝rkmen, anadolu i├žlerine akm─▒┼č, bilhassa Ege vadilerine ve Bat─▒ karadeniz’e yerle┼čmeye ba┼člam─▒┼čt─▒. B├╝y├╝k Sel├žuklu Devleti’nin Anadolu’yu fetih d├╝┼č├╝ncesi yoktu.

Romanes Diogenes, bu T├╝rkmenleri kontrol etti─čini d├╝┼č├╝nd├╝─č├╝ Sel├žuklu H├╝k├╝mdar─▒ Alpaslan ile hesapla┼čmaya gitmi┼čti. Romanes Diogenes’in ordusunda bulunan uz ve Pe├ženekler’in b├╝y├╝k bir b├Âl├╝m├╝ Alpaslan’─▒n saf─▒na ge├žince sava┼č─▒n kaderi belli oldu.

Malazgirt, Do─ču Roma’n─▒n ba─č─▒ms─▒z T├╝rkmen gruplar─▒n─▒n Anadolu’ya ge├žmesinin ├Ânlenemeyece─čini g├Âstermi┼čtir. Sel├žuklu Hanedan─▒’ndan Ebu’l Kas─▒m, Do─ču Roma’n─▒n i├ž ├žat─▒┼čmalar─▒ndan faydalanarak ─░znik’i ele ge├žirdi ve hanedan─▒n di─čer kolundan Kutalm─▒┼čo─člu’nu davet etti.

Tarih ve siyasetin ayr─▒lmaz bir ikili oldu─čunu, Bat─▒n─▒n emperyalist ama├žlar─▒ i├žin tarihi nas─▒l kulland─▒─č─▒n─▒; ba┼čka milletleri nas─▒l a┼ča─č─▒lad─▒─č─▒n─▒, “Irklar─▒n do─čal seleksiyonu” oldu─čunu ├Âne s├╝rerek, d├╝nya ├╝zerindeki di─čer halklar─▒n bir k─▒sm─▒n─▒n kendilerine hizmet etmesi gereken di─čerlerinin ise yok edilmesi gereken diye bir ayr─▒m yapt─▒─č─▒n─▒; bu ─▒rk├ž─▒ felsefenin 20. asr─▒ nas─▒l kana bulad─▒─č─▒n─▒n bilincindeyiz. Bat─▒da bug├╝n de g├Âr├╝len ─▒rk├ž─▒l─▒─č─▒n temelinde bu felsefe yatar.

├ľte yandan g├Â├žmen ve g├Â├žer fark─▒n─▒ anlayamayan, “Atl─▒ halklar─▒” ya─čmac─▒ g├Âren ve onlar─▒n uygarl─▒─ča yapt─▒─č─▒ katk─▒y─▒ yok sayan ├žok say─▒da “yerli” akademisyen tarih├žimiz oldu─čunu da biliyoruz.

├çevremde akademisyen olmayan, bir k─▒sm─▒ fen k├Âkenli mesleklerden, baz─▒lar─▒ tarih konusunda tahsilsiz ama Osmanl─▒ca’ya vak─▒f ├žok say─▒da ara┼čt─▒rmac─▒n─▒n ├žok de─čerli ├╝r├╝nler verdi─čini g├Ârd├╝m. Belgeseltarih.com’un bu ara┼čt─▒rmac─▒lar i├žin bir platform olmas─▒n─▒ istedik. Yazarlar─▒m─▒z─▒n farkl─▒ bak─▒┼ča sahip olmas─▒n─▒ istedik. Yazd─▒klar─▒m─▒z─▒n klasik tekrarlardan farkl─▒, okura farkl─▒ bir pencere a├žmas─▒n─▒ diledik.

Geli┼čmeler bunu ba┼čaraca─č─▒m─▒z─▒ g├Âsteriyor.

Ekrem Hayri PEKER

Sponsorlu Ba─člant─▒lar



  • ├çOK OKUNAN
  • YEN─░
BursaÔÇÖda Tiyatro 140 Ya┼č─▒nda – Ho┼č Bir Sad├ó, Ahmet Vefik Pa┼ča

BursaÔÇÖda Tiyatro 140 Ya┼č─▒nda – Ho┼č Bir Sad├ó, Ahmet Vefik Pa┼ča

12 Ekim 2019, BursaÔÇÖda Tiyatro 140 Ya┼č─▒nda – Ho┼č Bir Sad├ó, Ahmet Vefik Pa┼ča i├žin yorumlar kapal─▒
Atat├╝rkÔÇÖ├╝n Musul, S├╝leymaniye ve Kerk├╝kÔÇÖle ─░lgili Bir Mektubu

Atat├╝rkÔÇÖ├╝n Musul, S├╝leymaniye ve Kerk├╝kÔÇÖle ─░lgili Bir Mektubu

4 Ekim 2019, Atat├╝rkÔÇÖ├╝n Musul, S├╝leymaniye ve Kerk├╝kÔÇÖle ─░lgili Bir Mektubu i├žin yorumlar kapal─▒
Siyasi Oryantalizm-T├╝rkiyat Genelinde Azerbaycan ┼×inasl─▒k

Siyasi Oryantalizm-T├╝rkiyat Genelinde Azerbaycan ┼×inasl─▒k

13 Eyl├╝l 2019, Siyasi Oryantalizm-T├╝rkiyat Genelinde Azerbaycan ┼×inasl─▒k i├žin yorumlar kapal─▒
Hititlerin 3200 Y─▒ll─▒k Yaz─▒l─▒kaya Tap─▒na─č─▒n─▒n S─▒rr─▒ ├ç├Âz├╝ld├╝

Hititlerin 3200 Y─▒ll─▒k Yaz─▒l─▒kaya Tap─▒na─č─▒n─▒n S─▒rr─▒ ├ç├Âz├╝ld├╝

13 Eyl├╝l 2019, Hititlerin 3200 Y─▒ll─▒k Yaz─▒l─▒kaya Tap─▒na─č─▒n─▒n S─▒rr─▒ ├ç├Âz├╝ld├╝ i├žin yorumlar kapal─▒
Gayb Aleminden ─░ndirilmi┼č Tek Din ─░slamÔÇÖ─▒n Tezah├╝r Bi├žimleri ile T├╝rkl├╝k D├Ânemi Kar┼č─▒la┼čt─▒rmal─▒ Halk ─░nan├žlar─▒

Gayb Aleminden ─░ndirilmi┼č Tek Din ─░slamÔÇÖ─▒n Tezah├╝r Bi├žimleri ile T├╝rkl├╝k D├Ânemi Kar┼č─▒la┼čt─▒rmal─▒ Halk ─░nan├žlar─▒

12 Eyl├╝l 2019, Gayb Aleminden ─░ndirilmi┼č Tek Din ─░slamÔÇÖ─▒n Tezah├╝r Bi├žimleri ile T├╝rkl├╝k D├Ânemi Kar┼č─▒la┼čt─▒rmal─▒ Halk ─░nan├žlar─▒ i├žin yorumlar kapal─▒
BursaÔÇÖda Tiyatro 140 Ya┼č─▒nda – Ho┼č Bir Sad├ó, Ahmet Vefik Pa┼ča

BursaÔÇÖda Tiyatro 140 Ya┼č─▒nda – Ho┼č Bir Sad├ó, Ahmet Vefik Pa┼ča

12 Ekim 2019, BursaÔÇÖda Tiyatro 140 Ya┼č─▒nda – Ho┼č Bir Sad├ó, Ahmet Vefik Pa┼ča i├žin yorumlar kapal─▒
Atat├╝rkÔÇÖ├╝n Musul, S├╝leymaniye ve Kerk├╝kÔÇÖle ─░lgili Bir Mektubu

Atat├╝rkÔÇÖ├╝n Musul, S├╝leymaniye ve Kerk├╝kÔÇÖle ─░lgili Bir Mektubu

4 Ekim 2019, Atat├╝rkÔÇÖ├╝n Musul, S├╝leymaniye ve Kerk├╝kÔÇÖle ─░lgili Bir Mektubu i├žin yorumlar kapal─▒
Siyasi Oryantalizm-T├╝rkiyat Genelinde Azerbaycan ┼×inasl─▒k

Siyasi Oryantalizm-T├╝rkiyat Genelinde Azerbaycan ┼×inasl─▒k

13 Eyl├╝l 2019, Siyasi Oryantalizm-T├╝rkiyat Genelinde Azerbaycan ┼×inasl─▒k i├žin yorumlar kapal─▒
Hititlerin 3200 Y─▒ll─▒k Yaz─▒l─▒kaya Tap─▒na─č─▒n─▒n S─▒rr─▒ ├ç├Âz├╝ld├╝

Hititlerin 3200 Y─▒ll─▒k Yaz─▒l─▒kaya Tap─▒na─č─▒n─▒n S─▒rr─▒ ├ç├Âz├╝ld├╝

13 Eyl├╝l 2019, Hititlerin 3200 Y─▒ll─▒k Yaz─▒l─▒kaya Tap─▒na─č─▒n─▒n S─▒rr─▒ ├ç├Âz├╝ld├╝ i├žin yorumlar kapal─▒
Gayb Aleminden ─░ndirilmi┼č Tek Din ─░slamÔÇÖ─▒n Tezah├╝r Bi├žimleri ile T├╝rkl├╝k D├Ânemi Kar┼č─▒la┼čt─▒rmal─▒ Halk ─░nan├žlar─▒

Gayb Aleminden ─░ndirilmi┼č Tek Din ─░slamÔÇÖ─▒n Tezah├╝r Bi├žimleri ile T├╝rkl├╝k D├Ânemi Kar┼č─▒la┼čt─▒rmal─▒ Halk ─░nan├žlar─▒

12 Eyl├╝l 2019, Gayb Aleminden ─░ndirilmi┼č Tek Din ─░slamÔÇÖ─▒n Tezah├╝r Bi├žimleri ile T├╝rkl├╝k D├Ânemi Kar┼č─▒la┼čt─▒rmal─▒ Halk ─░nan├žlar─▒ i├žin yorumlar kapal─▒
Sponsorlu Ba─člant─▒lar